Anledningar till varför jag inte röker !!!!

* man får dålig kondition

* man får gula tänder
* man luktar rök hela tiden & i hemmet, & alla kläder

* man slösar massa pengar & tid

* man har större chans att få lungcancer, livmoderhals cancer, strupcancer,
magstrupscancer, magsäckscancer, Cancer i bukspottskörteln,
Cancer i urinblåsa och cancer i njure, hjärtinfarkt
och mycket mycket mer!

* man åldras i förtid & dör tidigare

* man utsätter folk i sin omgivning för passiv rökning

* man får dålig andedräkt

* man har jätte svårt att sluta när man sen vill det

* man löper mycket större risk att drabbas av rökrelaterade sjukdomar
om man börjar röka i tonåren, än om man börjar senare.
Jag röker inte men jag har provat. Jag stör mig inte riktigt på folk som röker. Men jag stör mig på snorungar som röker för att vara coola och få status. Att röka för satus är såå fuckiing omoget. Det är ju bara synd... Tanken av att 1 cigg tar 10 minuter av ens liv är ju bara såå fuckiing sorgligt... Det är inte så att jag tror på det men ändå. Det känns som att hela min familj och alla mina vänner kommer att dö före än mig.. Det är ju inte sant men det är så det känns iaf. Jag känner mig FETT mogen som inte röker, jag menar inte att folk som röker är omogna men asså om man tänker efter så är det bara dumt, 1. du slösar dina pengar, 2. du kan få cancer, 3. rökning dödar. Och ja det är dumt att de säljer något som dödar, men det står ju med stora bokstäver på cigg paketen "RÖKNING DÖDAR". Det är ju mer som en varning, så det är typ upp till er och ni vet ju att det är svårt att sluta så varför ens börja?! Man får tusen tals giftiga gaser i sig, massa sjukdomar och dö..? Få dåligt andedräkt och dåligt kondition osv osv.. Bara för att  få en skön känsla i några minuter. Är det verkligen värt det?!


Kolla bara på bilderna, vill man verkligen se ut sådär??!! NEJ EXAKT, INGEN VILL DET!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback